June 11, 2009

Nervevrak pga. hus

Jeg og Tor Arne har jo alltid fulgt med på FINN for å se om drømmehuset dukker opp. Det har selvsagt vært flere som har kommet og gått fra FINN, og nå var det endelig ett som vi hadde lyst at skulle gå derfra sammen med oss. Vi oppdaget boligen for 2 uker siden, 2 timer etter fellesvisningen hadde vært. Boligen er en halv tomannsbolig med delt tomt, helt nydelig hage og oppusset og fint innvendig.

Tor Arne prøvde å få til en visning i løpet av langhelga som var, men det gikk ikke. Tirsdagen etter reiste TA for å være dommer i Ringerike Grand Prix. Mens han var der kom det to bud på boligen (ca. 300' under prisantydning). Jeg ble jo nervøs for jeg likte huset veldig godt, men vi hadde ikke fått sett på huset enda. Så vi kunne ikke gjøre noe.

Da TA var tilbake på mandag denne uka, fikk han endelig gått på visning samme morgen. Det var allerede kommet et bud før visning, og ca. 2 timer etter visningen hadde jeg fakset inn vårt første bud!! Det var skummelt! Det er ikke hver dag at man signerer på at man er villig til å bruke flere millioner på noe... Budet vårt skulle stå til kl. 15.

I mellomtiden måtte vi sjekke med banken for å høre at vi faktisk fikk lån til å gå så høyt som vi ville. Han i banken satt i møte, men skulle gi tilbakemelding før kl. 15. Det kom også inn et annet bud over vårt, som også stod til kl.15. Vi ville jo svært gjerne gi et høyere bud før dette. kl. 14.55 ringer TA og sier at vi har fått ok fra banken. Så jeg ringer megler og vi gir vårt neste bud. Fra da av ble bud bare stående i 15 min av gangen. Og det er lite! Så kom budene slag i slag, vi var 3 budgivere. Da vi kom til prisantydningen, gav vi et bud på 60' over og var enig om at dette skulle være vårt siste. Får vi den ikke nå, så får vi den ikke.

5 min etter å ha gitt vårt siste bud kommer et nytt på 40' mer enn vårt. Arg! 2 min før det budet går ut ringer megler meg og spør om vi skal gi et nytt bud. Hmmm... Vi skulle jo gi oss, så jeg sier at nei, vi får stoppe der. Og så sier megleren at ok, hvis du ikke gir meg et bud her og nå så blir boligen solgt for den prisen! Ahhahhh! "E d mulig?!" Tenke-tenke-tenke-tenke... hmmm... skulle spurt TA før eg gir ett nytt... men her og nå... ahhh. Nei, de får heller få det, sier jeg.

Ferdig. Huset solgt! - men ikke til oss dessverre. Også så nære. Men det var en opplevelse i seg selv å være med på en slik budrunde. Og nå har vi trening, så vi satser på at det går bedre neste gang!


ps. fikk vite i dag at jeg bestod eksamenen i Personalpsykologi (15sp), så jeg er strålende fornøyd, til tross for at jeg da fikk min aller væreste karakter noensinne!! Hehe, men jeg tok faget kun for å få studiepoengene, så da er det jo lov!

pps. TUSEN TAKK for alle gratulasjoner på min bursdag!

No comments:

Post a Comment